keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Neuletakki vaiko aamutakki?

Tämä trikooneuletakki meinasi aivan unohtua kaappiin keskeneräisenä. En tiedä miksi minulle ennen tuotti kamalaa tuskaa purkaa ommeltuja saumoja. Mutta esimerkiksi villapaidan purkaminen ei tuottanut ollenkaan minkäänlaista ärsyyntymisreaktiota vaikka purettavan osan neulomiseen oli saattanut kulua montakin iltaa. Nyt kuitenkin olen päässyt tasoihin molemmissa purkuhommissa, saumat pystyn purkamaan ilman minkäänlaista tunnekuohua (ehkä kuitenkin vähän tympäsee edelleenkin).
Tätä trikooneuletakkia olen aloittanut ompelemaan vanhoina ärsyyntymisen aikoina. Olin ommellut olkasaumat väärinpäin ja tästä suuresta virheestä tympääntyneenä tämä oli joutunut kaappiin.
Nyt tuli kuitenkin keskeneräisyyksien hetki tulla kaapista ulos.
Innostuin löydöstä uudelleen ja purin olkasaumat.
Olen laiska ompelemaan napinläpejä, johtuen syystä että minä ja kone emme ymmärrä täysin toisiamme. Joten napinlävet kiertäen kiinnitin metallirenkaat etukappaleisiin ja kiinnitin mustat satiininauhat solmittavaksi.

Nyt en enää ole ihan varma tuliko tästä koulupaita vaiko aamutakki, tarkoituksena oli koulupaita. :)







 Koululaisilta sain näin ihania käpytuliaisia.





Terveisin Saga


Ps. Kaavat neuletakkiin Ob 4/2011 lehdestä.




10 kommenttia:

  1. Ei ollenkaan aamutakki. Ehdottomasti koulupaidaksi!! Takki on kaunis ja kuinka lämminkin. Minusta tuntuu, että itselläkin on ärsytyskynnys hieman noussut virheiden korjaamisen suhteen. Hyvä niin, sillä harmittaahan se, jos käyttökelpoiset työt jäävät kaappiin.

    VastaaPoista
  2. Kyllä tuo ihan koulupaidalta näyttää :) Kaunis neuletakki! Mulla on taas tämä bloggaaminen auttanut ettei työt jää lojumaan kaapin perukoille kauhean pitkäksi aikaa. Pitää saada joskus valmiiksi, että on jotakin esiteltävää, heh! Aikaisemmin keskeneräisten pino saattoi lähteä uhkaavasti kasvuun...
    Ihanan isoja käpyjä!!

    VastaaPoista
  3. Voi että tuli kaunis. Ihastelen taas!

    VastaaPoista
  4. Kiitos Kanneli, Eerika ja Pelapuu. Minullekin tämä blogi on ollut hyvänä tsemppaajana tehdä loppuun asti aloitetut työt. :)

    VastaaPoista
  5. Vastaukset
    1. Kiitos Katariina. Kiva kun kävit vierailulla. :)

      Poista
    2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista

Kiitos kun ilahdutit minua! :)